fredag 25 april 2008

Urkundsförfalskning

Rektorn kom nyss in i elevrådsrummet (där jag, Cissi, Sara och Viktor satt och myste) och hade en underlig fråga.
"vi har fått in en faktura från sj om en resa till stockholm i lördags, har ni någon aning om hur det kan ha gått till? Det står att det är en Sara, cecilia och Míriel har åkt och resan har fakturerats till skolan...."

Varken jag, cissi eller sara var någonannanstans än hemma i lördags.

Det finns alltså en räkning från sj men inga elevrådare som åkt den resan. hmmm...

Några har utgett sig för att vara oss. Det kallas urkundsförfalskning och är OLAGLIGT

återkommer med frågan när jag vet mer om saken

2 kommentarer:

Viktor sa...

jag vill också bli urkundsförfalskad :(

fatta vad läskigt om det blir polisanmält, och man kommer på vilka det är... och de får fängelse

Seneca sa...

mm, fatta vad roligt jag och cissi kommer ha åt det HELA SOMMAREN i så fall!!!