tisdag 15 juli 2008

Du måste va sjuk, sjuk, sjuk, sjuk

Åhh känner febern komma krypande. Fy vad det gick segt att cykla imorse, hade verkligen ingen ork alls. Sov inte så mkt inatt iofs, kom väl hem från örebro vid elva lr nåt. sömnbristen har gjort en pakt med matbristen och tar nu båda ut sin hämnd. Jag är för trött för att orka kämpa emot. Får nog se till att ta ledigt nån dag i veckan. Då hinner jag träffa johan också.

Jag är så ledsen... Igår så läste jag något som verkligen slog till mig i magen. Det var en tidning som låg i A-huset och där stod det en liten berättelse.

"Jag träffade en liten tjej som hade en märklig t-shirt. Det stod Godis suger, frukt duger så jag var tvungen att fråga tjejen om hon inte gillade godis. -Godis blir man tjock av! svarade den 4åriga tjejen och pekade på sin egen lilla mage. Sen såg hon en jämnårig pojke gå ut med sin pappa från en affär med en godispåse i handen. Flickan tittade förstört ner i marken."

Jag kan inte ens förklara hur ledsen jag blev när jag läste denna. Det gör ont. Världen är bra sjuk när en 4åring inte kan äta godis. snyft

3 kommentarer:

Viktor sa...

det är sjukt när det går så långt att idéer och tasnkatr från tv eller bara mode" världen tar sig ner tillen fyra årig tjej att hon inte kan äta godis för då blir hon tjock, det är rent ut sagt förjävligt.

Men det är nog inte så farligt, barn överhuvudtaget får för sig idér om vad de ska vara och göra,de får för sig allt, när barn blir äldre gör de för det mesta inte alls som de gjorde närde var små och en del gör som de själva vill och slutar lyssna på allt man "måste" vara för att de sa det på tv, exemepelvis.

Gör inte som du gjorde när det var skola, du behöver inte va ledig en dag, du behöver ta det lugnt.

om du tar dig tid till at äta ordentligt sp kommer u ha ,er ork och hinna göra mer, även om det tar tid att äta.
och så är det gott!
men det vet du redan, kände bara att jag var tvungen att skriva det
kram

shadewind sa...

Vet ni vad det hemskaste med det hela är? Att man faktiskt blir tjock av godis.

Seneca sa...

shade: Jag vet. men små barn ska inte behöva tänka så och dessutom bil ledsna av det. Det gör mig sorgsen.
Viktor: Samma som ovan. Och jag SKA ta det lugnt. snart...