fredag 11 juli 2008

om bussar och smörgåsar

Gårdagen var helt underbar!! Pauline och jonas hämtade mig på jobbet direkt när jag slutade och sen bar det av mot lindesberg för att hämta upp Pidis och Millie, två andra 89or som också arbetar för Forever. Resan till Borlänge gjorde vi på en timme och en kvart, men det var inte laglig körning på speciellt många ställen.
Affärspresentationen var helt fantastisk! Jag blev så sjukt peppad och stod och skuttade och mest bara log och ställde dumma frågor som jag redan visste svaret på bara för att få prata.
Resan hem tog lite längre tid, ca mer än dubbelt så lång tid, delvis för att vi stannade på ica och köpte sallader som vi åt i bilen (inklusive chaufför) och dels för att jonas ville spara in på bensinen. Vi var iaf i örebro halv tolv. Jag blev avsläppt i närheten av johans lgh men lyckades ändå gå vilse innan jag kom dit. Hur lyckas jag? :P

Morgonen började inte lika bra. Tvingade mig upp, duschade och drog på mig kläder, gjorde två smörgåsar varav en åt jag upp på en gång. Den andra skulle jag äta på bussen. hade jag tänkt. Gick ner och väntade, såg en lapp som artigt förklarade att hållplatsen jag stod vid inte traffikerades under sommaren. Panikslagen sprang jag fyra hållplatser till som alla hade smyckats med samma lapp. och jag höll min ostsmörgås hårt i handen hela tiden. Till slut insåg jag att även om nästa hållplats var traffikerad så hade jag missat bussen så då ringde jag johan och förklarade på ett ganska ocivilserat sätt mitt missnöje. Jag fick gå tillbaka och låna bilen iaf, helt genomsvettig från morgonens panik och hetslöpning, morgonens dusch var alltså helt onödig. Jag hade kunnat sova längre...
Slängde in mina väskor i baksätet och la ostsmörgåsen lite fint på passagerarstolen. Väl framme vid jobbet så tvingade mamma mig att slänga den eftersom jag hade under min löprunda tryckt in osten så hårt i smörgåsen så att det bara var mos kvar.

Jag som verkligen hade börjat tycka om den smörgåsen....

2 kommentarer:

Viktor sa...

=(, stackars smörgås

vad är det med dig och bussar egentligen?, du är ju helt oförmögen att hinna med dem
du borde skaffa en egen bil och pengar att köra med =)

vad hette smörgåsen?, har den en gravplats

kul morgon, det är ju i alla fall en kukl historia

Seneca sa...

mm, R.I.P
jag och bussar är som ett gammalt gift par, gör allt för att undvika varandra. nej, ingen kul morgon! Smörgåsen hette nemo och ligger begravd i soptunnan tillsammans med spagettin som chrille nyss slängde.