torsdag 10 juli 2008

I wanna trip inside your head, spend the day there

Jag överlevde gårdagen. Med bravur. Jag hann träffa Staffan, insåg att jag hade missförstått jonas eller att han missförstått staffan för vi tänkte inte samma sak angående bredbandet. Men jag ska fundera på det tills fredag iaf. Vore iofs fint att kunna surfa jämt. Men till vilket pris?
Bussen mot lindesberg tog galet lång tid och jag tänkte sova under tiden men fastnade i mobilen och rensade inkorgen medan jag njöt av naturen som gled förbi nästan i tysthet. Det är konstigt nog inte så många som åker till Linde ^^.
Staden är ganska mysig. Otroligt liten och okonstnärlig på alla sätt men ändå charmig. Och med två mataffärern mittemot varandra. bra för konkurrensen kanske?
På workshopen gick det mycket bättre än förväntat, det var "superbra för att vara en produktspersentation och helt otroligt briljant för att vara första gången" som jag gjorde det. Länge sen jag fick såna översvällande komplimanger.

Det var skönt att komma hem till örebro och träffa johan, även om det blev sent och inte så mkt sömn. Ändå vaknade jag väldigt pigg och utvilad imorse. Cyklingen imorse gick jättedåligt, jag orkade verkligen inte ta i utan cyklade jättelångsamt och kom fram helt utmattad. Kanske beror det på att jag håller på att bli sjuk, kanske på stress, kanske på att jag endast åt en sallad och en nutrilett chokladbar igår. Inte mkt energi att ta av.... Jag ska iaf ta det lugnt idag och bara åka bil och vila upp mig. Om jag blir sjuk så missar jag jättemycket träning och det vill jag inte.

En annan smårolig sak är att fundera över hur människor fungerar och tänker. Alla spelar roller ibland, för att upprätthålla god stämning, vinna kontakter eller imponera på varandra. Man spelar en roll som har egenskaper man önskar att man själv hade. Lite småsaker här coh där som underlättar vardagen. Frågan är ju hur alla skulle vara om de var sig själva, till 100%? Hur många av de människor man har omkring sig idag skulle man komma lika bra överens med? Hur skulle man själv vara? Hur skulle alla relationer ändras om man helt plötsligt sa allt man tänkte? Vissa saker är nog inte speciellt konstruktiva, skulle det ens vara nyttigt? Och skulle det vara värt det?

Den nya lagen innebär en ny möjlighet att ha koll på människor. Nu kan allt man skriver vändas emot en. Visst, har man inget att dölja så behöver man ju inte oroa sig. Men jag tror inte att det slutar med det här. Men snart kanske det bara är våra tankar som är privata....

2 kommentarer:

Viktor sa...

ät mat människa, annars kommer du aldrig få några muskler, de kräver mycket mer energi än vad fett celler gör i kroppen, du är ju en sån här dum person som typ kan äta häst mängder mat utan att det syns!!!

är inte människor sig själva från början?, det kanske när vi är helt ärliga som vi är något annat än vad vi egentligen är?
Vad innebär det att vara helt ärlig?, att säga vad man tycker, ska man alltid göra, även på bekostnad på andra, en del saker är ju även bara vad man själv tycker, det behöver ju inte stämma, ska man då säga det rakt ut jämt?

jag tycker man ska vara ärlig mot sig själv och mot andra, man ska inte ljuga, eller luras, ge intryck av saker som inte stämmer, man ska inte heller låtsas, man ska vara som man är, som man känner, det kan fortfarande bli fel, men då¨blir det i alla fall fel av rätt anledningar =)

Seneca sa...

jag äter tills mat blir mätt! punkt! :p

jo, jag tror att människor i regel är ärliga, iaf oftast mot sig själva. Och nej, man ska självklart inte säga allt rakt ut jämt, det kan bli onödiga konsekvenser av det. men jag undrar vad som skulle hända om man kunde läsa allas tankar. hörde en intressant debatt om det på radio, med tanke på FRA och allt. Vissa saker ska man nog inte veta