tisdag 8 juli 2008

Hard work work!!

40 minuter kvar till lunch.... åhh jag har en så god grekisk sallad som jag längtar till. Sitter och är hungrig och lyssnar på massa härlig musik samtidigt som jag ska hämta leverantörsbetalningar, vilket jag nyss upptäckte ett fel i. Jag har hämtat hem dagens betalningar men ska boka gårdagens., alltså den 7e. Jävligt enkelt att fatta när man har antingen den 8e eller 5e att välja på. Vilket företag arbetar på en lördags liksom! Suck på hela konceptet datum.

jobbets ljusaste stunder är när man får springa ner till lagret och hämta massa gula lappar som man ska granska och sedan skriva ut fakturor på. Lagerkillarna är så härliga, kastar saker på varandra, pratar fotboll (halva lagret är gamla öskare) och skojar om allt, det blir en stor kontrast mot de stela kontorsmänniskorna som jag jobbar med. Här inne får man inte ens ha shorts på sig, för det är fritidsbetonat. Surt bara att jag nyss gått och köpt sex par :P

Så för att lysa upp min förmiddag så ska jag nu ner till lagerkillarna och stå vid fönstret och gissa färg på nästa bil som åker förbi på motorvägen som går alldeles utanför.

2 kommentarer:

Viktor sa...

nja, det låter verkligen som om du har en kul jobb, mycket att göra och så :P
du borde ha en intern telefon ner till lagret så kunde du tjuv lyssna å vad de prtade om hela tiden :P

Seneca sa...

Jag HAR ett kul jobb! Det komiska är att jag faktiskt lär mig saker och utvecklas som ekonom samtidigt som jag har 8 timmars lek- och fikastund. Vad kallas det nu igen, effektiv inlärning? Som jag dessutom får betalt för.
To Die For