torsdag 3 juli 2008

"-Everything you know is about to change"


"Caspian - prins av narnia" hade premiär igår och min syster skulle absolut se den filmen på premiären så igår var det alltså bio igen. Jättekul, 5 toasters, tänkte jag eftersom jag älskar böckerna, är smått uppväxt med dem, de var de enda böckerna som jag tillät min mamma att läsa för mig mer än en gång när jag var liten.

Eftersom min mamma är släkt med mig så har hon också svårt ibland att komma ihåg allt på mornarna vilket resulterade i att vi vid tretiden insåg att min syster var kvar hemma och vi hade cyklat hit, 0 av 5 toasters. Så då fick jag ta och trampa hem fort som fan, duscha och byta om och hämta henne, sen köra till jobbet där vi hämtade mamma för att vi sedan skulle bege oss till bion.

Filmen var helt underbar! Förutom att jag var kissnödig hela filmen så njöt jag verkligen av upplevelsen. Det hela började ju med att jag träffa på Bettan som var där med sin lillasyster. Då blev jag lite nöjd. Eller "tillfreds" som hon kanske skulle ha uttryckt det:p Iaf, filmen var Helt otrolig. En scen fastnade speciellt på min näthinna och det svider rätt rejält. Bilden av de som lämnades kvar, de som inte hann med tillbaka, av de som skulle möta en otäck död alldeles för tidigt och helt i onödan. usch...

Narnia är dessutom namnet på en svensk kristen hårdrocksgrupp. Men jag vet inte om jag ville veta det....

Jag ska cykla till linda sen idag, får se om jag hittar dit innan det blir mörkt. mitt lokalsinne är nog sämst i närke alltså. Nu dödade jag dessutom massa träd i onödan. skrev ut fel datum på massa fakturor så jag måste skriva ut dem igen.
aj, dåligt samvete....

2 kommentarer:

Viktor sa...

jag vill se narnia filmen med
när jag var liten så hade vi läs stunder, vi skulle läsa en bit ur en bok för våran lärare.

Julia som gick i min klass då var redan så bra på att läsa så det var egentglein helt onödigt för henne, så istället hade hon läs stunder för en liten mindre grupp ur klassen frö det tyckte hon var roligt, då läste hon narnia för oss, så jag har typ fått hela bokseien uppläst för mig, goda minnen.

du vet, jag tror det är en arbetsvana, det där med fel datum, tror inte vi lyckades skriva ett enda datum rätt på en enda lapp när vi var elevrådet, det blev alltid fel :P, vi fick ju jämt gå runt och ändra datum eller skriva om lapparna

Seneca sa...

Åhh vad mysigt. man får upp så mkt bilder i huvet när man får ngt läst för sig :D
jo, elevrådet har pajat mig för all framtid. så är det nog :P