onsdag 16 juli 2008

Ibland blir man bara så trött

Sitter och gäspar efter maten. När jag är kalr med faktureringen och har frankerat alla kuvert så slutar jag. Det ska nog inte ta så lång tid... Två timmar max. Sen ska jag träffa Johan. Fast kanske först Pauline, beroende på vad som passar henne bäst. Nej, det blir att åka tillbaka till stan vid sextiden för att möta henne. Jaja, får se det som mer motion. Imorrn är jag ledig så då kan jag få vila lite. Ska bli så jäkla skönt. Jag behöver det, och johan behöver det. Ibland blir man bara så trött på allt och då kan en dags vila vara bra.

Jag blir trött på alla som sitter och klagar på saker som jag gör men glömmer att de själva gör precis likadant. Och jag blir sjukt trött på hur folk kan ha överséende med vissa svagare individer men inte med någon annan. Jag är trött på att vara den som oftast gör minst men ändå får mest skit för det. Men mest trött är jag på att när jag för en enda gångs skull gör som alla andra och klagar på någon, så är det ändå jag som är den onda och den jag klagar på som måste försvaras. Det är lite som Viktor sa, någon gång kommer det bara rinna över och jag kommer tröttna på att ständigt vara någon som man oproblematiskt kan gnälla på.
Droppen kom igår när jag gjorde ett halvhjärtat försök att förklara mitt ogillande mot denna "någon" och personen ställde sig helt oförstående. Nej, inte ditt fel. Men det känns så typiskt på nåt sätt. Är det för att vissa inte har någon respekt för mig eller för att en del är så självupptagna och ser bara andras fel? De skulle prova att säga sakerna till mig så jag får en ärlig chans att försvara mig någon gång. Då kan jag säga till dem allt vad jag tycker om dem.

Som sagt, ibland blir man bara trött. Tur då att man har youtube och kan lyssna på vilken glad musik som helst. Som tex Louis Armstrong

5 kommentarer:

Viktor sa...

The colors of the rainbow so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by
I see friends shaking hands saying how do you do
They're really saying I love you


människor klagar på sig självagenom andra, de vill att du ska vara det bästa hos alla, att du inte ska kunna göra fel, de vill ha dej som ett exemepl att följa och se upp till, o när du inte följer deras "dröm" känner de sig svikna och blir arga på dig istället.

du klagar på andra?, det kanske är av liknande anledningar folk klagar på dig?

de förstår dig inte för när du förklarar kommer det för det mesta bara ut en hög med svordommar, och då svarar de på det, inte på det du egentlgien vill ha sagt.

att höra skit kommer inte få någon att ändra åsikt, om du berättar varför du är arg ås kommer de börja förstå dig

Cissi sa...

Ett fenomen som ploppar upp här och var hos individer som under långa perioder agerat universal hackkycklig och tagit mycktet skit är att när en uppriktig fråga väl dyker upp som ifrågasätter någonting som den här personen tror på så är det extra lätt att placera det i facket "obefogad kritik" av ren vana innan man analyserat färdigt situationen. Inte helt ovanligt.

Seneca sa...

Viktor: Jag kan inte minnas att jag någonsin klagat på mer än en person där klagomålet inte varit av konstruktivt eller välmenade slag. och det är väl halvt av samma anlednig som folk klagar på mig, men ändå verkligen inte. Jag har rätt i det jag säger, vilket inte nån av dem har.
Cissi: Obefogad kritik vettafan. Snarare oförståelse för hela situationen från bådas håll

Viktor sa...

du har rätt i det du säger när du inte förolämpar någon, eller säger rent skit snack som inte har med saken att göra, då har du rätt

Seneca sa...

men när jag för en gångs skull gör som väldigt många andra och förolämpar någon så blir jag den hemskaste personen någonsin. As if nobody ever did that to me